1.5 dCi motori

Renault dizel motor 1.5 dCi upotrebljavaju takođe Dačija, Nissan, Suzuki i Mercedes.

1.5 dCi motor ima više od 20 tipova. Postoje tri generacije i mnoge varijante snage.

Najmanji dizel kodne oznake K9K debitovao je na tržištu 2001. Turbo četvorocilindrični motor sa Common Rail sistemom se nudi u nekoliko različitih nivoa snage od 64-110 KS. Razlike između verzija su ograničene na opremu (druge brizgaljke, turbopunjači, zamajac itd). Prednost motora je visoka kultura rada, niska potrošnja goriva (prosečno oko 6 litara na 100 km) i za jače varijanti pristojne performanse. 1.5 dCi motor se može naći prvenstveno u širokom spektru automobila Renault, Dacia i Nissan. Ove jedinice za period 2003-2010 takođe koristi Suzuki Jimny, a nakon početka saradnje Renault i Mercedes, motor 1.5 dCi se može naći ispod haube najnovije klase A i Citan.

K9K motori se proizvodi sa različitim nivoima snage. Najslabiji, sa snagom od 65KS, nemaju plivajući zamajac, turbinu promenljive geometrije i interkuler. Sistem ubrizgavanje je izveden iz Delphija i radi na pritisku od 1400 bara. 1,5 dCi sa 82 KS se razlikuje od slabijeg motora ima interkuler, podignut pritisak punjenja turbine od 1,0 do 1,2 bara.

1.5 dCi sa 100 KS ima plivajući zamajac i turbinu promenljive geometrije. Pritisak ubrizgavanja je podignut sa 1400 na 1600 bara, a pritisak punjenja turbine je 1.25 bar. Promenjen je dizajn radilice i glave. 2010. godini prestavljena nova generacija 1,5 dCi motora. Modernizacija uključuje između ostalog EGR ventil, turbo punjač, uljnu pumpu, koristi Siemens ubrizgavanja goriva. Prilagođen Start-Stop sistemu.

1.5 dCi motor vrednuje njegova niska potrošnja goriva i pristojna radna kultura. Veličina Renult Megane automobil možete imati potrošnju blizu 4l/100km i čak manje od 5,5l/100km u gradu. Ovo je odlični rezultat. Motor ima tipičnu strukturu i rad nad njim nije težak ili skup. On je veoma visoke trajnosti. Kupovina motora sa više od 200000 km je već predmet značajnog rizika.

Spisak problema koji mogu da se desi dCi motoru sa 1.5 je prilično dugačak, a jedan od najvažnijih i takođe najčešći je kvar u ubrizgavanju, koji je obično povezan sa niskom tolerancijom francuskog motorno na loše gorivo. Ovo se posebno odnosi na proizvodnju motora koji koriste Delphi – injektore u najgorem slučaju može izdržati samo 10000 km. Slaba tačka je turbo punjač, u nekim primercima popusti posle 60000 km. U zavisnosti od verzije turbine može imati fiksnu ili promenljivu geometriju. Kvarovi turbine nastatju uglavnom zbog nepravilne upotrebe, posle oštrije vožnje potrebno je ostaviti automobili da odradi da se turbina ohladi i hladan motor ne treba odmah voziti oštrije. Vrlo često postoje slučajevi pregorevanja klipova (zbog lošeg rada injektora) ili stradaju lećajevi radilice u ovom slučaju bolje tražiti drugi motor.

Može se pokvariti EGR ventil. Kod jačih varijanti može doći do problema sa plivajućim zamajcem. Mnogi problemi u novijim motorima vremenom može izazvati filter čestica čađi- uzrok mnogih skupih troškova modernih dizela. Ponekad problemi sa elektronikom motora je korozije električnih instalacija ili problemi sa senzorima – posebno ugroženi senzor pritiska i senzor položaja radilice. Kao što možete videti postoji mnogo potencijalnih problema, ali imajte na umu da velika većina njih su rezultat nepravilnog rukovanja automobilom.

Problemi dima iz auspuha, treperenje lampice na instrument tabli – znaci oštećenja injektora. Popravka podrazumeva zamenu ili remont oštećenih injektora. U zavisnosti od izbora popravke različiti su troškovi popravke.

Generalno, mnogi mehaničari sugerišu temeljnu proveru automobila na kilometraži od 140000 – 160000km. Većina problema čine problemi sa sistemom elektronike i sistemom ubrizgavanja. Na kvarove u velikoj meri utiče koja vrsta sistema ubrizgavanja se koristi.

U početku, komponente koje su odgovorne za ubrizgavanje je isporučivao Delphi, Siemens je korišćen kasnije, možete ih razlikovati po pumpi.

Statistički gledano, više problema su nastali u Delphi sistemu, osetljiv je na kvalitet goriva, obično nakon 60000km potrebna zamena injektora.

Delphi injektori treba da se remontuju posle kilometraže od 100000km. Pod tim se podrazumeva da su Siemens injectori trajniji, ali ih je teže popraviti.

Siemens sistem snabdevanja je manje problematičan, mada skuplji za popravku, injektori duže traju.

Relativno česti slučajevi oštećenja radilice. Ovo je rezultat smanjenja podmazivanja pumpe za ulje, zbog previše dugih servisnih intervala. Kod 1.5 dCi treba da se ulje menja na 10000 km .

Specifikacija: Renault 1.5 dCi motor

Verzija 1.5 dCi – 65 1.5 dCi – 82 1.5 dCi – 85 1.5 dCi – 101 1.5 dCi – 105 1.5 dCi – 110

Ubrizgavanje common rail
Zapremina motora 1461 cm3 1461 cm3 1461 cm3 1461 cm3 1461 cm3 1461 cm3
Broj cilindara/ventila R4/8 R4/8 R4/8 R4/8 R4/8 R4/8
Snaga motora KS/obr. u min. 65/4000 82/2000 85/3750 101/4000 105/4000 110/4000
Max. obrtni moment / obr. u min. 160 Nm/2000 185 Nm/2000 200 Nm/1750 200 Nm/1900 240 Nm/2000 240 Nm/1750

Modeli sa dCi motorom 1.5.

Renault Clio II: 06.2001-04.2005
Renault Clio III: 05.2005-07.2012
Renault Clio IV: od 11.2012
Renault Fluence: od 02.2010
Renault Kangoo I: 12.2001-06.2010
Renault Kangoo II: od 06.2009
Renault Laguna III: od 10.2007
Renault Megane II: 11.2002-12.2005
Renault Megane III: od 11.2008
Renault Scenic II: 06.2003-12.2008
Renault Scenic III: od 02.2009
Renault Thalia I: 04.2002-07.2008
Renault Thalia II: od 09.2008
Renault Twingo II: od 03.2007
Dacia Duster: od 04.2010
Dacia Lodgy: od 03.2012
Dacia Logan I: 09.2005-08.2012
Dacia Logan II: od 10.2012
Dacia Sandero: od 11.2008
Nissan Almera: 01.2003-07.2006
Nissan Micra K12: 01.2003-06.2010
Nissan Tiida: od 09.2007
Suzuki Jimny: od 12.2003
Mercedes Citan: od 11.2012
Mercedes klasy A: od 03.2012

ZAKLJUČAK

1.5 dCi motor mnogi smatraju prilično rizičnim izborom, ali sa druge strane, treba imati u vidu da velika grupa korisnika zaista hvali mali francuski dizel. Pre kupovine treba precizno odrediti koliko kilometara godišnje ćete preći, u slučaju male kilometraže mnogo profitabilniji je “benzinac”. Iako 1.5 dCi može ponekad da izazove probleme, nije gori od drugih proizvođača, a može biti zanimljiv predlog za ljubitelje dizela.

1.5 dCi je teško proceniti u smislu trajanja – automobil zna da bez većih problema pređe 140000km, ali i do problema može doći posle pređenih 50000-700000 km.

Pregled – Pre kupovine automobila sa motorom 1.5 dCi, preporučuje se oprez! Ima motora koji nisu napravili nikakve veće probleme, ali ima i modela koji pate od ozbiljnih problema u sistemu ubrizgavanja ili klipovima ili radilicom.