1.6 HDI

Motor 1.6 HDI ubrzo posle lansiranja je stekao veliku popularnost, zbog svojih karakteristika. Vozilo obezbeđuje dovoljno snage i veoma povoljnu potrošnju. Veliku popularnost dokazuje rasprostranjenost motora u različitim vozilima Ford-a (Focus, Mondeo i S-Max), Pežo (207, 307, 308 i 407), Citroen (C3, C4 i C5), Mazda 3 i Volvo S40/V50. 1.6 HDi dizel motor je jedan od najpopularnijih dizela prve decenije dvadeset prvog veka. Može se naći u desetinama automobila nekoliko renomiranih proizvođača – ne samo u automobilima PSA, ali i u Fordovima, Mazdi, Suzukiju, Volvo-u, pa čak i pripadaju MINI-ju. Ovo nije samo francuski tehnički misao, jer u dizajn i rad je takođe uključena firma Ford. Saradnji je omogućilo da se proširi finansijski teret razvoja novih struktura na dva dela, tako da cena automobila može biti manja. 1998. godine na talasu uspeha TDI motora i ranije predstavljenog Fiat JTD motora, PSA i Forda odlučili su da zajedno stvaraju zajednički turbo-dizel motor, koristeći Common rail sistem. Plod ove saradnje su motori porodice HDi / TDCi, koji se mogu naći u širokom spektru modela obe kompanije, kao i u automobilima Mazda, Volvo, MINI i Suzuki. Prvo 1.6 HDi (DV6) je predstavlejn 2002. i ispunjava ga Euro 4 standard. 1.6 HDi je dizel motor sa 4 cilindra i 4 ventila po cilindru sa common rail ubrizgavanjem i snage 75, 90 i 109 Ks. Najpopularniji su motori sa 90 i 109 KS. Motor snage 90 KS može biti opremljen turbinom fiksne ili varijabilne geometrije, može biti sa plivajućim zamajcem ili bez njega. Jači 109 KS dolazi samo sa promenljivom geometrijom turbine i plivajućim zamajacem, ali kao i slabije sorte i može koristiti FAP filter. 2010. je debitovao novi motor 1.6 HDi, 8ventila, (DV6D – 9HP, DV6C – 9HL, 9HR) u skladu sa Euro 5 standardom i snage 90, 92 ili 112 KS i obrtnim momentom do 285 Nm. Kod 1.6 HDi tipični kvarovi su: plivajući zamajac, curenje brizgaljki, kvar ventila za kontrolu pritiska common rail sistem, tegljenje lanca između bregastih osovina usisnih ventila, curenje ulja. 1.6 HDI motor može biti opremljen FAP filterom, u verzijama od 90 i 109 KS. PAF filter zahtava dopunu aditiva goriva (EOLIS) na svakih 120000km. Ti troškovi su predvidljivi, ali ovaj sistem takođe može prirediti iznenađenja smetnji u radu. Problem sa začepljenjem, ako se automobil koristi previše za gradsku vožnju. Automobil ide u bezbednosni režim i smanjuje snagu motora. Dolazi i do oštećenja senzora diferencijalnog pritiska. Problemi sistema za ubrizgavanje – simptom nemogućnost da se pokrenete motor, neravnomeran rad, gubitak snage, crni dim iz auspuha pri ubrzanju. Kvalitet goriva nije uvek savršena, a to dovodi do ubrzanog trošenja sistema za ubrizgavanje goriva – sistem pod normalnim uslovima bi trebalo da radi ispravno najmanje 250000km. Nažalost, dešava se da posle 100000km dođe do kvara. Popravka je moguće samo u specijalizovanoj radionici. Nije moguća reparacija piezoelektričnog injektora. Vibracija i buka u blizini pomoćnog kaiša ili manjača, vibracije na kvačilu i ručici menjača. Popravka zavisi odakle dolaze vibracija i buke, mogu biti oštećeni ili plivajući zamajac ili prigušnica remenice radilice. U drugom slučaju popravka je brza i ne previše skupa. Međutim kod zamene plivajućeg zamajaca troškovi će biti značajni, jer se menja i ceo set kvačila. Timing lanac – simptomi povećanje vibracija, gubitak snage, povećana buka u blizini bregaste osovine, može doći do pucanje lanca. Samo kod 1.6 HDi 16V bregaste osovine su povezane lancem, lanac pokreće samo vratila usisnih ventila. Problem je što je u nekim motorima korišćen lanac koji se prebrzo tegli.