1.6 TDI motor

1.6 TDI motor je predstavljen u martu 2009. i iako je nastao na osnovu većeg 2.0 TDI CR, razlikuje se od njega u nekoliko rešenja.
Moderan dizajn koristi common-rail sistem, glava motora sa četiri ventila, piezo brizgaljke, plastična usisna grana, plivajući zamajac, turbo punjač sa promenljivom geometrijom i filterom čestica čađi. Zanimljivo, motor je bez balans vratila, tu su hidraulični nosači motora za amortizaciju motora. U početku, jedinica je bila dostupna u dve varijante – 90 i 105 KS, koje imaju 230 i 250 Nm obrtnog momenta. Malo kasnije, slabiji verzija 75-PS (195 Nm), koja se koristi B-segmentu automobila (Fabia, Polo), koja je rezervisana za komercijalnu Caddy varijantu 105KS. Do 2014. godine bilo je novih varijanti 110 i 120 KS – prvi debitovao ispod haube Golf i najnovije generacije modela Passat.

Kod 1.6 TDI nema govora o ludom trkaču, ali za svakodnevno korišćenje, je više nego dovoljno. Kao što i priliči malim dizel motorima, ogromna prednost je usmerena na apetit za gorivo – postiže prosečnu potrošnju od oko 5-6 litara na 100 km, u zavisnosti od modela ne bi trebalo da bude velikih problema oko potrošnje.

Nemački inženjeri su izvukli zaključke iz problema sa motorima 2.0 TDI PD i ovaj put je dostupna korisnicima zaista solidna konstrukcija. Najčešći uzrok kvara motora – gubitak snage, grub rad motora, izuzetno osetljive dizne na kvalitet goriva i brzo začepljen DPF u automobilima koji se koriste na kratkim relacijama. Bilo je problema sa glavom motora curenje ulja, problemi sa plivajućim zamajcem (jače varijante) i prerano habanje turbopunjača – da bi se produžio život turbine, preporučuju se kraći intervali zamene ulja do 15000 km.

Jedna od najvažnijih karakteristika je plastična usisna grana. Da bi omogućili brzu razmenu gasova u komori za sagorevanje, usisni i izduvni kanal su dobili posebne oblike, oni takođe utiču na formiraje sastava smeše.

Važno u sistemu ubrizgavanja je da u slučaju zamene injektora treba uneti kodove novih dizni u ECU motora. U suprotnom, biće nepravilnosti tokom praznog hoda i pod punim opterećenjem.

Merač protoka, koji je bio jedan od najvažnijih elemenata degradiranih 1.9 TDI, motor je zamenjen sa potpuno digitalnom, Continental. Slično rešenje se koristi u 1.4 TDCI Ford. Poželjno je zbog težine i tolerancije merenja i sposobnosti otkrivanja pokreta povratna informacija. Ostali brendovi koji koriste ovu opciju su BMV i Fiat. Naime, digitalni merač protoka se može meriti u realnom vremenu.

1.6 TDI motor nije opremljen balans vratilom. Ovo ima loše i dobre strane. S jedne strane, ona povećava nivo vibracija, sa druge – ne izaziva gubitak snage na pogonskoj osovini.