1.7 dizel motor

Krajem 80-tih i početkom 90-tih, japanski proizvođači su učvrstili svoj imidž kao najpouzdaniji proizvođači automobila i velikih motora. Ova činjenica je odlučila da GM koristi za sopstvenu upotrebu dizel motore koje pravi Isuzu. Sistematski modernizovan motor je i dalje u ponudi i veoma je popularan.

Jednostavan i uspešan dizajn 1.7 dizel motora pojavljivao se do kraja 90-ih u Opel modelima sa prirodnim usisavanjem ili turbo verzija. 1999. motor je potpuno renoviran – uvedena je glaca motora sa 16-ventila i direktno ubrizgavanje goriva sa tradicionalnu distributer pumpom “Boš pumpa”. Noviji motori su dobili oznake DI i DTI (oba turbo, podsticaj pritiska su različiti). 2002. uveden je common rail sistem, i još jednom je promenjeno ime motora- od tada Opelovi dizeli su poznati kao CDTI motori. Od 2007. godine je počela ugradnja Filtera čestica čađi.

Najstarije 1.7 motori nose oznake D i TD snage 60 ili 82 KS. Novije jedinice DI i DTI su sa 65 i 75 KS. CDTI motori su dostupni u nekoliko verzija sa kapacitetima od 80 do 130 ks. 100 konjskih snaga varijanta CDTI jedinice pojavio se u sedmoj generaciji Honde Civic, 130 KS verzija je stigao ispod haube blizanaka Opla Mokki – Chevrolet Trak. Kod starijih generacija 1.7 motor ne bi trebalo da računaju na dobru dinamiku – u tom pogledu moderne CDTI motori su mnogo bolji, uz zadržavanje niske potrošnje goriva 5-6 litara na 100 km.

Mnogi korisnici Isuzu motora navode primer prelaženja čak 400000km bez većih problema. Da bi se dobili takvi impresivni rezultati potrebno je redovno održavanje. Najstariji jedinice mogu izazvati probleme, ali njihova popravka ne bi trebalo da izazove velike troškove. Najčešći kvarovi su turbopunjač, pumpa za gorivo, curenje uljne pumpe i kvar reglera alternatora. Odgovoran za nedostatak snage može biti neispravan protokomer na oko 90000 – 120000 km.

Kod CDTI motora jedan od najčešćih uzroka nenajavljene posete radionici su kvarovi sistema goriva i injektora – za Denso sistem mogu biti nažalost da se injektori ne remontuju, što znatno povećanja troškove. Ostali su uobičajeni kvarovi pumpe za ulje curenja, regulatora pritiska goriva, kontrolni ventil turbine i EGR ventil, plivajući zamajac. Na novijim modelima, standard treba da obrati posebnu pažnju na stanje DPF i njegovo pravilno rukovanje. Turbine imaju dobru izdržljivost.

Uljnu pumpu pokreće zupčasti kaiš, paziti da ne popusti prednji semering na radilici, i ulje ne curi po zupčastom kaišu, ulje će oslabiti gumu i može doći do pucanja zupčastog kaiša.

Kao rezultat lošeg rada turbine motora, može doći do opadanja snage motora. Performanse su ponekad ograničene zbog kvara magnetnog ventila koji kontroliše promenu geometrije turbine.

Cela linija Isuzu dizel konstrukcija tokom godina je pokazala svoju vrednost i pouzdanost. Prednost je velika selekcija na sekundarnom tržištu. Preporučuju novije vrzije DTI i CDTI, uglavnom zbog mnogo bolje dinamike i generalno manje eksploatacije.

Dizel motor 1,7 je zamenjen sa modernim 1.6 CDTI dizel motorom, koja će zadovoljiti standard izduvnih gasova Evro 6. Osnovna verzija 1.6 CDTI ECOTEC će razvijati 138 KS i 320 Nm obrtnog momenta.