1.8 TDDi / TDCi motor

Motor 1.8 TDDi je debitovao u Ford Focus I. Njegova istorija je mnogo starija – motor datira iz Ford Sierra (1.8 TD). 1.8 TD motor je imao dobre performanse, trošio je malo goriva, ali korisnici su se žalili na probleme sa startom u zimskim uslovima, preranog habanja karika klipa, slučajeve iznenadnog pucanja zupčastog kaiša. 1998. povodom predstavljanja Ford Focus-a odlučeno je da se modernizuje. Modernizacija je bila uspešna – većina slabosti je eliminisana.

Problem sa startom zimi je rešen direktnim ubrizgavanjem. 1.8 TDDi ima elektronski kontrolisane injektore. 1.8 TDCi sa common-rail sistemom ubrizgavanja radi tiho, ali je osetljiviji na kvalitet goriva.

Rešen je problem sa zupčastim kaišem. Manji zupčasti kaiš koji povezuje radilicu sa pumpom za ubrizgavanje, zamenjen je lancem. Ima samo jedan kratki zupčasti kaiš koji povezuje pumpu ubrizgavanja sa bregastom osovinom. Ovo rešenje je pouzdanije. Jedini problem je to da je tokom perioda proizvodnje Ford promenio oblik zuba remenica i kaiša, što otežava pravilan izbor delova. Ako napravite grešku motor će raditi, ali posle 20000 do 30000km može doći do problema. Ispravno montiran zupčasti kaiš treba izdržati više od 150000km.

Na početku motor je koristio Delphi sistem ubrizgavanja goriva. On nije bio savršeno trajan, ali i nije izazvao mnogo problema. Prednost je niska cena popravki. Primenom Siemens piezo-brizgaljki od 2004. smanjena je stopa kvarova skoro na nulu, ali ako bude nekih problema – cena brizgaljki je visoka. 2004. 1,8 TDCi motor je modifikovan (Common Rail II generacije piezo brizgaljki – Siemens sistem).

Kada je 2007. predstavljen Ford Mondeo 4, ispostavilo se da 1.8 TDCi dizel motor biti njegov osnovni motor. Da bi se motor prilagodio većem automobilu, povećana mu je snaga na 125 KS. 1.8 TDCi motor nikada nije ponuđen sa filterom čestica čađi.

Motor ima prilično jednostavnu strukturu, a broj zajedničkog kvarova je relativno mali.

Injektori i druge komponente sistema ubrizgavanja dokazale su se kao kvalitetne. Problem sa curenjem ulja, razlog oštećenja zaptivača. TDDi motori će doživeti veči kvar motora (obično nakon 200000-250000km). Problem sa elementima klipa (npr. leteći ležajevi) zahteva generalnu, kompletan remont motora.

Kod 1.8 TDCi motora plivajući zamajac izdrži obično od 100000 do 130000 km.

Začepljenje filtera goriva. U slučaju privremenog gubitka snage, što ukazuje na ozbiljne probleme sa sistemom za ubrizgavanje goriva. U praksi, to se može lako rešiti- samo zamenite filter goriva.

Kod TDDi motora javlja se problem sa ECU pumpe. Ovo je tipičan defekt, koji se obično javlja nakon pređenih 120000-200000 km.

Senzor bregaste osovine – simtomi prilokom pokretanja motora, treperi lampa grejača, obično problem sa pokretanjem toplog motora, (kada se motor ohladi problem često nestaje), nemogućnost pokretanja motora.

Injektor – motor prelazi u sigurnosni režim rada tokom ubrzanja, problemi pokretanja, neravnomeran rad motora, treperenje lampe grejača. Postoje dve mogućnosti popravke – remont i kupovina novog injektora, preporuka da se prilikom zamene injektora zamene i cevi visokog pritiska.

Povezivanje cevi turbo punjač sa hladnjakom – znaci gubitka snage motora i neravnomeran rad, a ako je šteta veća, možete čuti pištanje kada podignete haubu motora. Zamena cevi novim.

Turbina – znaci gubitak snage, prilično intenzivn dim iz auspuha, povećanje potrošnje ulja. Trajnost turbine koji se koriste u TDDi i TDCi motorima je na dobrom nivou. Obim i troškovi popravke zavisi od oštećenja turbine.

Ford 1.8 TDDi/TDCi motor

Verzija 1.8 TDDi – 90 1.8 TDCi – 100 1.8 TDCi – 100 1.8 TDCi – 115 1.8 TDCi – 125
Ubrizgavanje Direktno ubrizgavanje Common rail
Zapremina motora 1753 cm3 1753 cm3 1753 cm3 1753 cm3 1753 cm3
Broj cilindara/ventila R4/8 R4/8 R4/8 R4/8 R4/8
Snaga motora KS/obr. u min.a 90/4000 100/3850 100/3850 115/3700 125/3700
Max. obrtni moment Nm 200/2000 240/1750 280/1700 250/1850 300/1750

Modeli sa 1.8 TDCi motorom:

Ford Focus I: 08.1999-11.2004
Ford Focus II: 01.2005-09.2011
Ford Mondeo MK4: od 03.2007
Ford Focus C-Max: 01.2005-12.2010
Ford S-Max, Galaxy: 06.2005-12.2010