2.0 dCi motor

2.0 turbodizel kodnog imena M9R je naslednik 1.9 dCi. Prvi automobili u koje se ugrađivao 2.0 dCi su Laguna i Megane 2005. Kako je vreme prolazilo ispod haube praktično svih modela Renault kompak klase i većih klasa je ugrađivan. Nissan je učestvovao u razvoju ovog motora, tako da se 2.0 dCi jedinica takođe može naći na nekim modelima Nissan (upotrebna oznaka M1D).

Dizajn motor je u velikoj meri zasnovan na benzincima nissanove porodice motora MR, osim što blok, zbog veće snage u dizel motorima, nije napravljen od aluminijuma, već od livenog gvožđa. Ne hvale savremena rešenja. Motor je opremljen sa common rail ubrizgavanjem sa piezo brizgaljkama i turbo punjačem promenjive geometrije. Ima 2 bregaste osovine, 16 ventila, lanac tajming, elektronski EGR ventil i partikularni filter (filter čestica čađi), FAP filter. Motor se nudi sa mnogo različitih opcija snage i obrtnog momenta, u zavisnosti od verzije takođe razlikuje se kompresijoni odnos 16:1 ili 15,1:1.

Potrošnja 1.9 dCi u zavisnosti od modela, varira od oko 6 do 8-9 l/100 km.

Motor je dobio pozitivne ocene za visoku kulturu rada, dobre performanse (praktično sve verzije snage) i umerenu potrošnju goriva. Možete identifikovati nekoliko potencijalnih problema ovih motora.

Na prvoj verziji motora sa partikarnim filterom opremljen je samo motor sa 175 KS, kasnije se pojavio u većini motora. Partikularni filter je najređi u kombinaciji sa varijacijom od 130 ks.

Da bi sistem ispravno funkcionisao, moraju biti ispunjeni posebni uslovi: posebno izbegavajte vožnju na kratkim relacijama u gradu. Ako je potrebno, filter može biti regenerisan u servisu, u slučaju velikih “začepljenja” možda neće biti moguće. Posle svake regeneracije u servisu preporuka je zameniti ulje motora.

FAP filter bi teorijski trebalo da bude dovoljan za ceo život automobila, ali obično nakon 150000-200000 km je potrebna je zamena.

Na početku proizvodnje motori su imali često problema sa kvarom EGR ventila.

Piezo injektori se teško popraljaju, srećom kod 2.0 dCi motora se retko kvare.

Plivajući zamajac traje duže nego u slučaju starijih motora, ali još uvek postoje slučajevi ubrzanog habanja plivajućeg zamajaca.

2.0 dCi motori imaju problem sa ograničenom izdržljivošću ležajeva radilice.

Renault ima isti problem sa 1.5 i 1.9 dCi motorima. Ovo je posledica problema sa podmazivanjem, uključujući preterano duge intervale između zamene ulja. Potrebna obrda radilice.

Specifikacija: 2.0 dCi motor

Verzija 2.0 dCi – 130 2.0 dCi – 150 2.0 dCi – 160 2.0 dCi – 175 2.0 dCi – 180

Ubrizgavanje common rail
Zapremina motora 1995 cm3 1995 cm3 1995 cm3 1995 cm3 1995 cm3
Broj cilindara/ventila R4/16 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Snaga motora KS/obr. u min. 130/4000 150/4000 160/3750 175/3750 180/3750
Max. obrtni moment / obr. u min. 320 Nm/2000 320-380 Nm/1800-2000 380 Nm/1800 360-380 Nm/1750-2000 400 Nm/2000

Modeli sa 2.0 dCi:

Renault Espace IV: od 01.2006
Renault Koleos: od 09.2008
Renault Megane II: 09.2005-04.2009
Renault Megane III: od 04.2009
Renault Scenic II: 09.2005-02.2009
Renault Scenic III: 02.2009
Renault Laguna II: 08.2005-10.2007
Renault Laguna III: od 10.2007
Renault Vel Satis: od 08.2005
Nissan Qashqai: od 02.2007
Nissan X-Trail II: od 06.2007

ZAKLJUČAK

Motori 2.0 dCi su obično optimalan izvor energije – kombinuje niske operativne troškove, dovoljno visoku pouzdanost, dobre performanse i visoku kulturu rada. Iako je to moguće, treblo bi ga izabrati umesto 1.9 i 1.5 dCi motora.

Najbliži mu je 1.9 dCi motor, ali ima veću stopu kvarova.