2.0 HDI

2.0 HDI motor sa četiri cilindra sa common rail ubrizgavanjem prve generacije debitovao 1998. godine, tada je predstavljen motor sa 109 KS ispod haube Peugeot 406. U proleće 1999. godine pojavila se slabija verzija sa 90 KS. U početku je imao jednu bregastu osovinu, Bosch sistem ubrizgavanja goriva, a u zavisnosti od verzije turbinu sa promenljivom ili fiksnom geometrijom. Ubrzo je dobio opciono FAP filter.

Motor od samog početka svoje karijere, prolazi kroz brojne nadogradnje (uključujući promenu menjača) i brzo postaje popularan. Na kraju 2000., bilo je malo komplikovanija varijanta sa četri ventila po cilindru, 109 KS (od 2006 zamenjen varijantom od 120 KS). Od 2001., u nekim varijantama pojavio se sa savremenim sistemima Siemens ubrizgavanja sa piezo injektorima. Dve godine kasnije predstavljena je verzija sa snagom od 136 KS, koja je dobila modifikovano ubrizgavanje goriva, a 2008. predstavljena malo jača varijanta sa 140 KS.

Najmoćniji sa snagom od 150 i 163 KS pojavili su se početkom 2009. Trenutno, motor je dostupan sa Euro 6 standardom u verzija BlueHDi (opremljen sofisticiranim SCR katalizatorom koji podržava rad FAP filtera).

2.0 HDi motor se ispostavio kao najmanje nepouzdan iz PSA. Motor ne pravi iznenađenja – ima probleme tipične za moderne turbo dizele, turbina, plivajući zamajac, ubrizgavanje (uglavnom pumpa visokog pritiska), EGR ventili i protokomer. Ovi elementi zaslužuju posebnu pažnju u slučaju starijih automobila sa većom kilometražom. Zajedničke bolesti verzija sa osam ventila (mnogo manje kod 16v) su otkazivanje prigušnice vibracija remenice radilice, element je poboljšan 2004.

Prva generacija FAP filtera je bila manje problematična, nego u kasnijim verzijama koje su poznate po prilično nestabilnoj upravljačkoj elektronici. Imajte na umu da FAP filteri ne vole vožnju u gradu – mnogi korisnici zaborave na to nažalost. Ključ za dug rad motora 2.0 HDi bez većih problema, pridržavanje intervala servisa i brzi odgovor na potencijalno javljanje problema. Motor će dobro raditi i sa visokim kilometražama. Cene rezervnih delova su vrlo pristupačne, a mnogi predmeti mogu biti uspešno obnovljeni. Motor se može opisati kao veoma dobar.

Sistem ubrizgavanja – većina problema kod ubrizgavanja goriva je kvar ventila pritiska goriva u pumpi visokog pritiska, što dovodi do problema sa startovanjem, neravnomeran rad i dimljenje motora. Troškovi popravke zavise od verzije pogonske jedinice i tipa ubrizgavanja.

Peugeot 2.0 HDi motor I generacije

Verzija 2.0 HDi
Ubrizgavanje Common rail
Zapremina motora 1997 cm3 1997 cm3 1997 cm3
Broj cilindara/ventila R4/8 R4/8 R4/8
Snaga motora KS/obr. u min. 90 /4000 107 /4000 108-109 /4000
Max. obrtni moment / obr. u min. 205 Nm/1900 250 Nm/1900 250 Nm/1900

Peugeot 2.0 HDi motor II generacije

Verzija 2.0 HDi
Ubrizgavanje Common rail
Zapremina motora 1997 cm3 1997 cm3 1997 cm3 1997 cm3
Broj cilindara/ventila R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Snaga motora KS/obr. u min. 100-136 /4000 103-140 /4000 110-150 /3750 120-163 /3750
Max. obrtni moment / obr. u min. 320-340 Nm/2000 340 Nm/2000 340 Nm/2000 340 Nm/2000

Modeli sa 2.0 HDi motorom Citroen Xsara I: 02.1999-03.2005 Citroen Xsara Picasso: 12.1999-08.2010 Citroen C4 I: 11.2004-04.2012 Citroen C4 Picasso: od 02.2007 Citroen Xantia: 02.1999-04.2003 Citroen C5 I: 03.2001-02.2008 Citroen C5 II: od 02.2008 Citroen DS5: od 11.2011 Citroen Evasion: 08.1999-07.2002 Citroen C8: od 07.2002 Peugeot 206: 12.1999-11.2009 Peugeot 306: 06.1999-04.2002 Peugeot 307: 08.2000-09.2008 Peugeot 308: od 09.2007 Peugeot 3008: od 06.2009 Peugeot 406: 06.1998-10.2004 Peugeot 407: 05.2004-09.2011 Peugeot 508: 06.1998-10.2004 Peugeot 5008: od 11.2010 Peugeot 607: 05.2000-08.2010 Peugeot 807: od 06.2002 Ford Focus II: 11.2004-10.2011 Ford Mondeo III: od 03.2007 Ford C-Max: 10.2003-03.2007 Ford S-Max: od 06.2005 Ford Galaxy II: od 05.2006 Ford Kuga: od 08.2003 Suzuki Grand Vitara: 07.2001-07.2003 Volvo C30: 10.2006-09.2012 Volvo S40: 01.2004-09.2012 Volvo V50: 01.2004-09.2012 Volvo V70: od 10.2007 ZAKLJUČAK Kod 2.0 HDi motora najmanje komplikovana verzija 90KS je dobar izbor za predstavnike segmenta B i C. Oni koji očekuju bolju dinamiku, treba da traže jače varijante. Prednosti 2.0 HDi motora su dugi radni vek i uspešan kompromis između umerene potrošnje goriva i performansi.