2.0 TDI motor

2.0 TDI Engine

Motor 2.0 TDI je bio zamena popularnog i hvaljenog 1.9 TDI motora. I mada je mnogo savremeniji od svog prethodnika, opšte mišljenje je da je mnogo manje trajan.

Štednja materijala i tehničke greške – glavni su razlozi većine problema sa kojima se suočavaju 2.0 TDI motori. Motor je imao predstavljenje 2003. u Vw Touran-u i sukcesivno je nastavio sa predstavljanjem u većini modela Volkswagena, a kasnije je došao pod maske nekih Mitsubishi-ja, Jeep i Dodge. Bez sumnje popularnost je jednaka prethodniku 1.9 TDI, nažalost, trajnost nije nasledio od prethodnika.

2.0 TDI PD je ponuđen u različitim verzijama, sa 8 ventila generiše snagu motora 136-140 KS i 16 ventila od 140 do 170 ks. 2.0 TDI dostupan je bio u verzijama opremljenim sa filterom čestica čađi. Različiti modeli motora razlikuju se u ponuđenim rešenjima, koja je izazvana stalnim modernizacijama u vezi sa sve strožijim standardima za izduvne gasove. Motor 2.0 TDI PD je pohvaljen za izuzetne performanse i malu potrošnju goriva. Motor je montiran u širokom spektru popularnih modela VW grupe.

U 2007. Volkswagen je odlučio da uvede mnogo više modernije rešenje koje koristi Common Rail sistem. Kako se ispostavilo, ova odluka je donela koristi jer ove motore odlikuje mnogo bolja radna kultura. U poređenju sa svojim prethodnikom, znatno povećao broj dostupnih opcija – nove jedinice mogu generisati snagu od 110 do 184 KS i opremljen je sa četiri ventila po cilindru. Motori sa Common Rail je zamenio ranije verzije sistema ubrizgavanja 2009.

Pouzdanost 2.0 TDI motor nije najbolja. Većina problema počinju da se pojavljuje posle pređenih 100000-120000km. Dosta problema je u skladu sa onima od kojih pate najmoderniji dizeli, ali ima i onih koji su tipični za verzije 2.0 TDI. Pucanje glave motora kod verzije sa 16-ventila. VW je uveren da se izborio sa ovim problemom na kraju 2006., ali ima i mlađih automobila sa ovom vrstom problema.

Još jedan tipični problem 2.0 TDI je problem sa pumpom za ulje, kod obe verzije, kod verzije uljne pumpe sa lancem dolazi do istezanja lanca, a kod verzije sa šestougaonom osovinom, šestougaona osovina se zaokrugli. Sumlja se da je razlog problema sa pumpom, što isti pogon koristi i balans osovina motora, koja pravi glavno opterećenje. Simptomi kvara na uljnoj pumpi su: nedostatak podmazivanja, paljenje lampice pritiska ulja na instrument tabli i zveckanje iz okoline kartera (za verziju sa lancem).

Simptomi grubi rad motora, gubitak snage motora, motor sa sistemom ubrizgavanja pumpa-dizna. Kvar dizne je najčešće problem, potrebna reparacija ili zamena dizni. Postoje dve vrste ubrizgavanje jedinica – Bosch i Siemens.

Glava motora

Simptomi gubitak rashladne tečnosti, intenzitet gubitka rashladne tečnosti se povećava, beli dima iz izduvnih sistema nakon hladnog starta. Pukla glava motora, potrebna zamena.

Turbokompresor

Simptomi prekomerno sagorevanje motornog ulja, motorno ulje u usisnoj grani, gubitak snage, buka (specifično “zviždanje”), dim. Potreban remont turbine.

Hidro podizači

Simptomi glasan i nejednak rad bregaste osovine (naročito u stanju mirovanja), gubitak snage. Potrebna zamena hidro podizača.

Plivajući zamajac

Simptomi buka kada motor radi na leru, vibracije kvačila. Potrebna zamena plivajućeg kvačila.

Specifikacije : 2.0 TDI dizel motor – I generacija

Verzije

2.0 TDI PD

Ubrizgavanje pumpa-dizna
Zapremina motora 1968 cm3 1968 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Broj cilindara/ventila R4/8 R4/16 R4/8 R4/16
Snaga motora KS/obr. u min. 136 /4000 136 /4000 140 /4000 140 /4000
Max. obrtni moment / obr. u min. 335 Nm/1750 320 Nm/1750 320 Nm/1800-2500 320 Nm/1750-2500

Specifikacije : 2.0 TDI dizel motor – II generacija

Verzije 2.0 TDI PD 2.0 TDI CR
Ubrizgavanje pumpa-dizna common rail
Zapremina motora 1968 cm3 1968 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Broj cilindara/ventila R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Snaga motora KS/obr. u min. 170 /4200 110 /4200 140 /4200 170 /4200
Max. obrtni moment / obr. u min. 350 Nm/1800-2500 250 Nm/1500-2500 320 Nm/1750–2500 350 Nm/1750–2500

2.0 TDI motor ima više različitih tipova, svaki tip ima svoju oznaku. Ona je upisana u servisnu knjižicu i takođe stavljena na identifikacionu nalepnicu, koja se obično nalazi u rezernom točku u prtljažniku. Kao najbolji prepručuju motor sa oznakom BKD, montiran u više različitih modela Audi A3 II generacija, Škoda Octavia II gen., Seat Leone II gen. ili VW Golf V. A mišljennje je da je najgori 2.0 TDI motor oznake BKP ugrađivan u Passat B6.

Kao kvalitetniji su takođe motori posle 2007., na kojima je eliminisan deo nedostataka 2.0 TDI motora.